Thursday, January 2, 2014

I'm kexan.

haii. so hari ni cuti. orang lain sekolah, aku cuti. well. dah habis SPM kan. hahahah. bangga ni bangga. tapi still rindu la kat sekolah Maahad tu. banyak kenangan manis bersama kawan dan guru-guru T_T cehh. skemanya ayat. macam err je. k dah merepek.
so sepanjang cuti tunggu result ni, aku masuk KEX.
kex ni Karisma English Explorer. ni macam kursus persediaan masuk U la. dia ajar macam mana nak bercakap kat depan, pasal attitude, ahh macam-macam lagi la. tapi sumpah best gila masuk. kak marina (our teacher) sangat sangatlah sporting.
 aku tak pernah lagi jumpa cikgu sebaik dan se-sporting dan se-cute macam dia! haha.
so hari first tu, macam biasa, perkenalkan diri. semua kena speaking. nama pon kex kan. so kena speaking la. aku ni dah awkward gila nak speaking. maklumlah, dah berapa bulan tinggal Bahasa Inggeris. since exam spm hari tuu lagi. dah lama sangat dah. hehe. 
then minggu first tu, kita orang dah dapat first assignment. SIE (Song In Education).
time mula-mula tu aku ingat senang je assignment ni. tapiii. arghhh. tuhan la tahu macam mana. well. mungkin orang lain cakap SIE ni senang, sebab dorang dah biasa. tapi bukan aku sebab aku baru je nak alami macam mana duk U ni. haha. tapi bila kak marina cakap, SIE lah assign paling senang setakat ni. haa. tak tau nak kata ape dah. haha. dah la dapat lagu Counting Stars by OneRepublic. lagu dia memang best. tapi maksud diaaaa. huh. orang tertentu je boleh paham. hahaa. aku memang la suka dengar lagu. hobby aku tu. tapi bab paham-paham lagu ni aku memang fail sikit. tak pernah pulak aku dengar, then hayati lirik dia line by line. sorry, aku bukannya budak sastera nak jiwang-jiwang ni. 
tapi kadang-kadang ada la jugak jiwang tu. hehe. 
*cakap macam keling kan? -.-*
okay dah. so aku dapat lagu tu hari Rabu. then hari Khamis kami o-group dekat state library. o-group tu macam berkumpul la. haha. captain (husband kak marina) yg bagi perkataan tu. 
so aku manfaatkan lah. hee ^^
so o-group dekat lib, bincang pasal makna lirik counting stars tu. 
first day, kat lib ;






second day, kat mcd ;




aku happy je group dengan dorang ni. sporting. 7 members semuanya lam group aku tu.
3 orang sekolah Maahad Lelaki,  2 orang sekolah Maahad Perempuan, 2 orang sekolah SM Kubang Bemban. mula-mula memang rasa rendah diri. sebab dorang ni bijak-bijak. tapi lama-lama, dah okay. 
tapi satu je aku tak suka group dengan laki ni. dorang annoying. haha. maksudnya, bila aku bagi pendapat ke ape, dia ingat aku nak sangkal pendapat dia. padahal aku cuma tanya. kalau tak suka ngan pendapat aku, aku okay je. tak kesah pon. tapi tak tau pulak hal ni macam nak rendahkan dia. ego lah katakan. nak dengar cakap dia je. hahaa. takpe. tak kesah. i'm happy with that indeed ^^
so hari selasa tu our first presentation. well. nama pon first kan. awkward la sikit. bukan sikit banyak. hahaha.
aku ni dah la kureng sikit bila cakap depan public. yea, tu kekurangan aku. tapi aku akan cuba selagi boleh. yelah, sampai bila kita nak macam tu. hijrah sikit. insya-Allah :)
nanti aku post pasal jadual KEX ye. hehe. program dia best. nanti aku update hari-hari. cehh. ye la sangat. kalau ada masa, update la. okay, that's all. byebye 

No comments :